
 1

Revista Presei CNA_22 noiembrie 2007 
 
 
Romania libera 
Voiculescu pune mana pe Moldova in eter 
Eliza Roibu 
 
Moldovenii de peste Prut vor vedea in loc de emisiunile TVR pe cele ale Antenei International. 
Membri ai Consiliului National al Audiovizualului (CNA) din Romania banuiesc ca aceasta situatie 
este generata de relele intentii ale autoritatilor comuniste de la Chisinau.  
Televiziunea publica din Romania nu va mai fi retransmisa in Republica Moldova. In locul ei, 
basarabenii vor putea urmari un alt canal romanesc, Antena International, ce face parte din 
trustul Intact controlat de familia liderului PC, Dan Voiculescu. Consiliul 
Coordonator al Audiovizualului de la Chisinau (CCA) a anuntat marti ca a aprobat modificarile 
grilei de emisie a postului de televiziune 2 Plus care a castigat licenta pentru frecventa unde erau 
difuzate emisiunile TVR. Directorul 2 Plus, Razvan Paveliu, a afirmat ca nu s-a reusit incheierea 
unui contract cu Societatea Romana de Televiziune (SRTv) in ciuda faptului ca "au fost inaintate 
scrisori catre SRTv, precum si catre Guvernul Romaniei, dar partea romana nu a acceptat o 
intrevedere". SRTv a anuntat ca va decide saptamana viitoare daca va ataca in instanta 
retragerea licentei TVR din Moldova, actiune pe care o considera ilegala, precizand ca "CCA nu a 
chemat nici un moment SRTv la consultari si negocieri".  
Rasvan Popescu, presedintele CNA, ne-a declarat ca "situatia este ingrijoratoare si regretabila. 
TVR avea deja un public format acolo, care acum va fi preluat de un post comercial". Potrivit lui 
Ioan Onisei, membru CNA, "este grav ca Guvernul si conducerea TVR nu au reusit sa regleze 
problemele tehnice si financiare existente cu Republica Moldova". Onisei acuza noua conducere 
a CCA de la Chisinau ca raspunde la comenzile politice "prin care sa blocheze dialogul intre 
Romania si Moldova". Mai mult, Onisei se intreaba "in ce masura preluarea stirilor si comentariilor 
de pe Antena 1, 2, 3 si Euforia TV inseamna o reflectare corecta, obiectiva si impartiala a celor 
mai importante evenimente care se petrec in Romania". 
ACUZATII 
» Romanofobie 
Retransmisia TVR a mai fost intrerupta in 2002, pentru aproximativ sapte luni, autoritatile de la 
Chisinau invocand atunci argumente de ordin tehnic si juridic. Opozitia acuzase insa atunci 
puterea comunista de romanofobie si de faptul ca ar incerca sa instaleze o cortina de fier 
informationala peste Prut. 
 

http://www.romanialibera.ro/a111981/voiculescu-pune-mana-pe-moldova-in-eter.html

