19 septembrie 2007

Comunicat de presa - Organizarea licitaţiei pentru măsurarea audienţei radio în perioada 2008 – 2011

În ziua de 17 septembrie 2007 membrii Comisiei Paritare formată din 5 membri CNA şi 10 membri ARA (din care 5 reprezentanţi ai posturilor de radio şi 5 reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate), au desemnat câştigătorii licitaţiei pentru alegerea companiilor de cercetare care vor măsura audienţele radio în perioada 2008-2011.

La licitaţie au participat 3 competitori: IMAS – Marketing şi Sondaje, Mercury Reseach şi consorţiul Metro Media Transilvania - INSOMAR.
Consiliul Naţional al Audiovizualului anunţă că în perioada 2008-2011, companiile IMAS – Marketing si Sondaje si Mercury Research vor fi măsurătorii audienţelor radio.

În cadrul acestei licitaţii s-a stabilit o nouă metodologie de măsurare: vor exista 3 raportări ale datelor de audienţă pe an, măsurarea în teren făcându-se continuu pe toată perioada anului. Cele 3 raportări vor reflecta 3 perioade de culegere a datelor care vor fi: ianuarie-aprilie, mai-august, septembrie-decembrie. În prima perioadă, se vor realiza 10.000 interviuri (dintre care 8.000 în mediul urban şi 2.000 în mediul rural) iar în următoarele 2 perioade, volumul eşantionului va fi de 8.000 de interviuri pe val, în mediul urban.

Asociaţia pentru Radio Audienţă s-a constituit pentru susţinerea intereselor tuturor radiourilor şi, în acest sens, stă la dispoziţia potenţialilor membri de pe această piaţă aflată în extindere. Din 2004, ARA intermediază comunicarea între companiile de cercetare şi reprezentanţii radiourilor şi agenţiilor interesaţi de audienţele radio.
În prezent, ARA este constituită din 31 de membri, dintre care 13 agenţii şi 18 radiouri.

Consiliul Naţional al Audiovizualului susţine ideea aplicării unei noi metodologii de măsurare şi raportare anuală a datelor de audienţă şi încurajează radiodifuzorii nou intraţi pe piaţa media din România să se asocieze acestor demersuri, în beneficiul elaborării şi aplicării unei strategii transparente, necesară în procesul de dezvoltare a audiovizualului românesc.

Consiliul Naţional al Audiovizualului



 
 

 

 

*