27 martie 2007

Comunicat de presa: Prima TV amenda de 10.000 de lei; Acasa TV, TV Sport, Prima TV – somatii publice

Întruniţi în şedinţă publică în data de 27.03.2007, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis următoarele sancţiuni:
- postul de televiziune Prima TV a fost amendat cu suma de 10.000 de lei pentru emisiunea „Cronica cârcotaşilor”, ediţiile difuzate în perioada 14.03.2007 (reluare 18.03.2007) şi 21.03.2007 (reluare 25.03.2007), pentru încălcarea prevederilor art. 30 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care stipulează obligaţia radiodifuzorilor de a respecta drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului precum şi, interdicţia de a profita de ignoranţa sau de buna-credinţă a persoanelor. Amenda a fost dată şi pentru nerespectarea prevederilor art. 46, alin. 2 din acelaşi Cod, articol care interzice în programele audiovizuale orice discriminare pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală sau etnie şi ale art. 3 din Legea Audiovizualului.
- Prima TV a primit somaţie publică pentru că, în emisiunea “Trădaţi în dragoste” ediţiile difuzate în perioada 02.03. – 19.03.2007, pe genericul de final nu sunt menţionate numele personajelor participante, aşa cum stipulează art. 3, alin. 2 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002: „toţi radiodifuzorii au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”. De asemenea, nu s-au respectat nici prevederile art. 85, alin. 2, lit. b din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, articol care obligă ca la difuzarea în reluare a emisiunilor informative, politice, social-economice, sportive, culturale, religioase şi de divertisment, să se menţioneze "Reluare" sau "În reluare" pe întreaga durată a difuzării acestora.
- postul Acasă TV a primit somaţie publică pentru emisiunea „Poveştiri adevărate” din data de 08.03.2007, ora 17.30. În emisiune s-au prezentat detalii ale unei agresiuni sexuale, deşi ora difuzării ar fi impus restricţii pentru protecţia minorilor.
- postul TV Sport a primit somaţie publică pentru încălcarea prevederilor art. 23 (3) şi 39 (2) din Legea Audiovizualului în emisiunea „World Wrestling Entertainment” difuzată în data de 07.03.2007.
În aceeiaşi şedinţă publică membrii Consiliului au decis să trimită o scrisoare de atenţionare Societăţii Române de Televiziune, pentru emisiunea principală de ştiri de la ora 19.00 din data de 18.03. a.c., care a conţinut un reportaj cu afirmaţii tendenţioase şi tentă xenofobă.
C.N.A. a acordat licenţă audiovizuală prin satelit SC Happy Media SRL pentru Party TV şi Party Radio.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

 
 

 

 

*