Extras din procesul verbal al sedintei de joi, 17.05.2007– ora 10.

Sedinta s-a desfasurat Ón prezenta urmatorilor membri ai Consiliului: Ralu Filip, Attila Gasparik,Gelu Trandafir, Radu Teodorel, Ioan Onisei, Constantin Dutu, Emanuel Valeriu, Grigore Zanc, Dan Grigore, Rasvan Popescu, Cristina Trepcea

1. Întâlnire cu reprezentanţii postului Antena 3 şi reprezentanţii Bulboacă & Asociaţii SCA – pentru discuţii cu privire la emisiunea „Bizbazar”, difuzată de Antena 3 (vizionare), pe data de 12.04.2007 (reclamaţia nr.6862/11.05.2007) – ora 10.00
În urma discuţiilor cu reprezentanţii postului şi ai societăţii Prio Biocombustibil Consiliul a hotărât ca postul Antena 3 să prezinte în cadrul aceleiaşi emisiuni o ştire cu imagini care aparţin grupului Martifer - Serviciul Comunicare – adresă către post şi adresă răspuns către reclamant.
2. Rapoarte de monitorizare:
*DDTV şi OTV – emisiunile „Matinal”, difuzată pe 14 şi 15 decembrie 2006 respectiv „Lumea lui Iuga”, difuzată pe data de 10.03.2007 – reclamaţia nr.6514/04.05.2007.
Consiliul a hotărât în unanimitate să se solicite postului să acorde drept la replică reclamantului în aceleaşi condiţii şi pentru toate emisinile în care s-au făcut acuzaţii fără a se da posibilitatea reclamantului să îşi prezinte punctul de vedere- Serviciul Comunicare – adresă căttre post şi adresă răspuns către reclamant
*OTV – emisiunea „Dan Diaconescu direct”, difuzată pe data de 29.04.2007 – reclamaţia nr.6319/30.04.2007.
Serviciul Comunicare – adresă răspuns către reclamant – nu au fost încălcate reglementările C.N.A. în vigoare.
*Acasă TV – emisiunea „Poveştiri adevărate”, difuzată pe data 01.05.2007 (vizionare) – reclamaţia nr.6576/07.05.2007 şi punct de vedere de la post.
Serviciul Comunicare – adresă răspuns către reclamant cu ataşarea punctului de vedere de la post
*Posturi TV – spot publicitar Adria şi Frutti fresh cu punct de vedere de la RAC.
Serviciul Comunicare – adrese către Adria şi Frutti fresh – să mărească corpul de literă şi durata de expunere a textului pentru a putea fi citit.
*MTV – emisiunea „Club Zone”, difuzată pe 27.04.2007 şi 04.05.2007 – reclamaţia nr.6344/02.05.2007.
Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică – Direcţia Juridică şi Direcţia Monitorizare.
*Posturi TV – spotul publicitar Gatorade.
Consiliul a hotărât să se solicite punct de vedere de la RAC – Serviciul Comunicare
3. Informări ale Serviciului Inspecţie cu privire la: *S.C. Media Image SRL Bistriţa - reclamaţiile nr.4822/30.03.2007 şi nr.5456/16.04.2007 şi punct de vedere al Serviciului Juridic.
Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea societăţii cu amendă în cuantum de 5.000 lei cu intrarea de îndată în legalitate – Direcţia Juridică şi Direcţia Licenţe Control.
Serviciul Inspecţie – adresă răspuns către reclamant
4. Discutare adrese:
*nr.7258/17.05.2007 de la GMP – solicită difuzarea în regim de campanie socială a spoturilor radio şi TV „Indiferenţa oamenilor buni”, în perioada 17 – 19 mai 2007.
Consiliul a respins solicitarea cu 10 voturi – dl. Ioan Onisei a votat pentru aprobarea solicitării – Serviciul Comunicare – adresă răspuns.
*nr.7252/17.05.2007 de la Asociaţia Pro Democraţia – solicită difuzarea campaniei de promovare a liniei verzi de telefon la care cetăţenii pot face sesizări asupra neregulilor observate în secţiile de votare.
Consiliul a hotărât să se trimită răspuns să se adreseze direct posturilor – Serviciul Comunicare.
*nr.7269 şi 7253/17.05.2007 de la Partidul Democrat respectiv Purtătorul de cuvânt al campaniei domnului Traian Băsescu – solicităacordarea de spaţiu de emisie, domnului Traian Băsescu, în emisiunea „Ediţie specială” de pe data de 17.05.2007, în aceleaşi condiţii în care a apărut şi domnul călin Popescu Tăriceanu.
Serviciul Comunicare – adresă către TVR şi adresă răspuns către petenţi
*nr.7281/17.05.2007 de la Uniunea Democrată Maghiară din România – solicită alocarea de spaţiu de emisie a reprezentantului UDMR fie în emisiunea „Între bine şi rău” fie în emisiunea „Ediţie specială”.
Serviciul Comunicare – adresă răspuns către petent
5. Discuţii cu privire la modul în care este reflectată campania privind referendumul, în cadrul emisiunilor, de către radiodifuzori.
*TV Neptun Constanţa – emisiuni despre referendum difuzate pe data de 15.05.2007 (publicitate politică şi material referitor tehnica votării)– Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea postului cu somaţie publică – Direcţia Juridică şi Direcţia Licenţe Control
*Antena 1 Sibiu – reclamaţia nr.7066/15.05.2007.
Serviciul Comunicare – adresă răspuns către reclamant – nu au fost încălcate reglementările C.N.A. în vigoare.
*Antena 1 – emisiuni difuzate pe toată perioada campaniei - Consiliul a hotărâtr cu 9 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Ralu Filip) sancţionarea postului cu somaţie publică – Direcţia Juridică şi Direcţia Monitorizare
*Antena 2 – emisiuni difuzate în intervalul 12 – 15.05.2007 - Consiliul a hotărât cu 8 voturi pentru şi 3 voturi împotrivă (domnii Ralu Filip, Attila Gasparik, Grigore Zanc) sancţionarea postului cu somaţie publică – Direcţia Juridică şi Direcţia Monitorizare
6. Diverse.
Consiliul a hotărât să se trimită Comunicat de presă cu privire la modul în care posturile de radio şi televiziune pot difuza informaţii referitoare la referendum (dl. Ioan Onisei a votat împotriva conţinutului comunicatului) – Serviciul Comunicare

 
     

 

*